Najczęściej zadawane pytania
Leasing
Co to jest leasing, dlaczego firmy z niego korzystają?Co to jest leasing, dlaczego firmy z niego korzystają?
Co finansujemy?
Pomagamy w zdobyciu finansowanie na wszelkie środki trwałe. Niezależnie, czy chodzi o komputer, niszczarkę do dokumentów, projektor, samochód, ciężarówkę czy helikopter – jesteśmy w stanie pomóc w każdej z tych kwestii. Najczęściej leasing jest oczywiście wykorzystywany przy kupnie wszelkiego rodzaju samochodów, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by w taki sposób sfinansować inne produkty!
Procedura leasingu krok po kroku
- Rozmowa z doradcą, podczas której będziesz mógł skonsultować swoje wątpliwości oraz podać dane konieczne do złożenia odpowiedniego wniosku
- Szybka decyzja leasingowa on-line
- Profesjonalne omówienie i podpisanie umowy
- Dopilnowanie wszelkich formalności związanych z rejestracją, ubezpieczeniem oraz opłatami zostawiasz Nam
- Odbiór pojazdu czy innego sprzętu, który od razu jest gotowy do użytkowania!
Czy polisę na samochód wrzucę w koszty działalności?
Polisę OC oraz NNW możemy bez problemu w całości wrzucić w koszty działalności. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku takich ubezpieczeń, jak AC oraz GAP. Jeżeli suma ubezpieczenia nie przewyższa 150 tysięcy złotych, takie polisy również możemy wrzucić w koszty w całości. Jeśli jednak suma jest wyższa, należy podzielić 150 000 przez sumę ubezpieczenia. Wtedy też uzyskamy procent, jaki możemy wrzucić w koszty. Jeśli suma ubezpieczenia wynosi 180 000 zł, możemy wrzucić 83%. Jeśli zaś wynosi ona 220 000 złotych, będzie to już tylko 68%.
Jak długo trzeba prowadzić działalność?
Każda oferta leasingu różni się pod kątem długości prowadzenia działalności koniecznej do otrzymania decyzji pozytywnej. Niektóre firmy wymagają dwóch lat działania na rynku, inne zaś przyznają leasingi już od pierwszego dnia działania przedsiębiorstwa. Wszystko zależy od konkretnej oferty.
Na jakich warunkach uzyskamy leasing?
Uzyskanie leasingu zależy od kilku czynników, lecz w zależności od tego, czy przyjmiemy procedurę standardową, czy uproszczoną, mogą one ulegać zmianie. Przede wszystkim jednak musimy przedstawić, dlaczego w naszej firmie (jeżeli leasing pobieramy jako przedsiębiorstwo) potrzebny jest dany sprzęt czy urządzenie. Zasady leasingu mogą być również zależne od kwoty własnej czy długości prowadzenia danej działalności.
Kto może skorzystać z leasingu?
Choć najczęściej z leasingu korzystają przedsiębiorcy, nie ma oficjalnych ograniczeń dotyczących tego, kto może skorzystać z leasingu. Równie dobrze leasingobiorcą może być osoba prywatna bez działalności gospodarczej.
Czy warto wziąć leasing?
Leasing jest prostą i bardzo wygodną formą finansowania pojazdów, co zresztą sprawia, iż coraz więcej osób jest zainteresowanych taką opcją. Pozwala to na napędzenie rozwoju firmy, między innymi z uwagi na fakt, iż naliczony VAT z raty leasingu, wydatków eksploatacyjnych czy serwisu można bez problemu odliczyć, jeżeli oczywiście wypełnione zostaną wszelkie formalności. Często również razem z leasingiem mogą zostać zaoferowane ciekawe bonusy, jak wymiana opon, serwis, assistance czy auto zastępcze. Każda oferta wygląda jednak inaczej, dlatego zdecydowanie warto w pierwszej kolejności skontaktować się z naszymi ekspertami. Dzięki temu będziesz w stanie wybrać najlepszą ofertę.
Ile z faktury za paliwo wrzucę w koszty działalności?
Paliwo jest wydatkiem eksploatacyjnym pojazdu, tak samo jak inne płyny, przeglądy, myjnia, opłaty parkingowe czy serwis. Procent odliczenia podatku VAT jest jednak zależny od tego, jaki posiadamy status oraz jak używamy samochodu. Możemy tu rozgraniczyć cztery przypadki:
Samochód wykorzystywany do celów prywatnych oraz firmowych, właściciel jest płatnikiem podatku VAT
W tym przypadku odliczeniu podlega 75% kwoty netto faktury oraz 75% połowy nieodliczonego VAT-u. Przyjmując, że paliwo kosztowało 123 zł brutto, a podatek wynosił 23 złote, ostatecznie odliczyć można kwotę dokładnie 83,63 złotych.
Samochód wykorzystywany do celów firmowych, właściciel jest płatnikiem podatku VAT
Jeżeli auto wykorzystywane jest wyłącznie do celów firmowych limit 75% już nie obowiązuje. Możliwe jest wrzucenie w koszty uzyskania przychodu całej kwoty netto (w naszym przypadku – 100 złotych), jeżeli dopilnowane zostanie skierowanie do US druku VAT-26 oraz jeżeli wykażemy, iż pojazd był użytkowany wyłącznie w celach firmowych
Samochód wykorzystywany do celów prywatnych oraz firmowych, właściciel NIE jest płatnikiem podatku VAT
Sytuacja jest bardzo podobna w stosunku do pierwszego przypadku, lecz tutaj odliczane jest 75% z całego podatku VAT, a nie z jego połowy. W koszty można więc wrzucić 3/4 kwoty brutto paliwa. Ze 123 złotych można więc dodać do kosztów uzyskania przychodu 92,25 złotych.
Samochód wykorzystywany do celów firmowych, właściciel NIE jest płatnikiem podatku VAT
Tutaj również należy wykazać, że auto jest wykorzystywane do celów firmowych, lecz w przypadku dopilnowania wszelkich formalności do kosztów można wrzucić 100% kwoty brutto – w naszej wizualizacji są to więc 123 złote.
Wyraźnie tańsza oferta niż inne – gdzie jest haczyk?
Jeżeli znajdziesz ofertę, która wygląda podejrzanie dobrze, należy zachować wobec niej szczególną ostrożność. Możliwe bowiem, iż posiada ona połączone ze sobą oferty, które zsumowane ze sobą sprawią, iż leasing będzie kompletnie nieopłacalny.
Wiek finansowanego przedmiotu – gdzie jest granica?
Kwestia maksymalnego wieku finansowanych przez nas przedmiotów jest dość płynna. Najczęściej staramy się finansować pojazdy i sprzętu do 12 lat, lecz zdarza się również obsługiwać starsze pojazdy. Jeżeli masz wątpliwości co do kwestii wieku pojazdu, który chcesz pozyskać, skontaktuj się z nami – znajdziemy odpowiednie rozwiązanie tego problemu.
Leasing Operacyjny a pożyczka leasingowa – czym się różnią?
Leasing operacyjny to usługa, która najczęściej jest nazywana ogólnie leasingiem. Jest najtańszą i najprostszą opcją dla przedsiębiorstw, pozwalającą na odliczenie do 100% podatku VAT.
Pożycza leasingowa zaś działa podobnie do leasingu, jednakże jest ona oferowana przez banki, a właścicielem pojazdu, w przeciwieństwie do „klasycznego” leasingu, staje się pożyczkobiorca. Tu również można odliczyć podatek VAT, nawet z góry.
Najtańszy leasing czy najlepszy leasing?
Nie ma jednego przepisu na najlepszy leasing. Dla niektórych będzie to taka oferta, która w ogólnym rozrachunku będzie kosztować najmniej, inni zaś szukają bardziej kompleksowych usług, dzięki którym będą oni w stanie martwić się o mniej rzeczy, płacąc przy okazji trochę więcej. Rozmawiając z nami będziesz mógł spokojnie ustalić, czego dokładnie szukasz, a my pomożemy Ci znaleźć ofertę pasującą do Twoich oczekiwań.
Leasing 101% – jak to możliwe?
Leasing 101% oczywiście istnieje, lecz firmy go oferujące bardzo często ukrywają za tą liczbą wiele kosztów dodatkowych. Oczywiście nie oznacza to, że każdy leasing 101% jest jednoznacznie zły – wszystko zależy od tego, czy dana firma leasingowa stosuje w umowach haczyki lub oferuje finansowanie z kosztami, których nie widać na pierwszy rzut oka. Analizujemy każdą umowę bardzo dokładnie, dzięki czemu z naszą pomocą unikniesz tego typu nieprzyjemności.
Leasing fabryczny może przynieść wiele problemów. Dlaczego jest tyle skarg?
Leasing fabryczny, w szczególności oferta oraz jakość obsługi klienta, jest bardzo często oceniany dość negatywnie. Takim firmom nie zależy zbytnio na interesie leasingobiorcy, bowiem, tak czy siak, zdobędą oni nowych dzięki rozbudowanej sieci salonów dealerskich. To właśnie dlatego wiele osób odradza korzystanie z leasingu fabrycznego.
Wątpliwa atrakcyjność leasingu u dealera czy w komisie – czy to prawda?
Każdy dealer czy komis oferujący leasing będzie doliczał do oferty prowizję. To oczywiście zwiększa ostateczną cenę całego finansowania, dlatego też każdą propozycję warto jest sprawdzić u profesjonalistów. Wiele osób jest kuszonych łatwością i szybkością otrzymania leasingu, lecz jest to sprytny chwyt, który sprawi, iż klient ostatecznie zapłaci więcej niż powinien. Nie powinniśmy więc dać się zwieść takim zagrywkom i kierować się do takich firm, jak my – zależy nam na tym, by Twoje finansowanie było dla ciebie możliwie najkorzystniejsze.
Limit kilometrów, serwis samochodu, inne wymagania?
W ofertach przez nas proponowanych nie spotkasz się z limitem kilometrów – wiemy, jak uciążliwy może być to zapis, dlatego też wybierając leasing z nami nie będziesz musiał się o niego martwić. Serwisując auto zdobyte z naszą pomocą nie musisz również kierować się do ASO (Autoryzowana Stacja Obsługi), co pomoże ci jeszcze mocniej zredukować koszty.
Decyzja negatywna – co wtedy?
Odmowa udzielenia leasingu nie jest końcem świata – może się to zdarzyć ze względu na przeróżne okoliczności. Jeżeli nie przyznano ci leasingu, warto pozostać w kontakcie z nami. Współpracujemy z wieloma firmami leasingowymi, dzięki czemu zawsze postaramy się znaleźć optymalne rozwiązanie, które będzie w stanie Cię zadowolić.
Koszty dodatkowe – gdzie są? Ile wynoszą? Jak je znaleźć?
Każda firma leasingowa operuje kosztami dodatkowymi na inny sposób. W naszej ofercie znajdziesz kilkadziesiąt przedsiębiorstw tego typu, dzięki czemu będziesz w stanie razem z nami przeanalizować wszystkie propozycje i znaleźć tę najbardziej odpowiadającą Twoim potrzebom.
Opłata wstępna, rata, wykup. O co właściwie chodzi?
Opłata wstępna jest procentem kwoty, która jest wnoszona przez klienta na początku finansowania i jest kosztem prowadzonej działalności w danym miesiącu. Może się ona wahać od 0 do 45%.
Rata to kwota, którą leasingobiorca musi co miesiąc uiszczać. Zobowiązanie może trwać od 6 do 120 miesięcy.
Wykup zaś jest kwotą, za którą można wykupić przedmiot finansowania po spłaceniu zobowiązań. Najpopularniejszymi opcjami jest wykup 1%, który pozwala wykupić przedmiot za małe pieniądze, oraz wysoki wykup w granicach 25-45% jeżeli leasingobiorcy zależy na niskiej racie. Oczywiście mniejszy wykup równa się wyższej racie.
Dodatkowe koszty zawarcia umowy, prowizje, ukryte koszty. Co dalej po podpisaniu?
Nasze usługi są dla naszych klientów bezpłatne – wynagrodzenie otrzymujemy jako honorarium od instytucji finansowych, z którymi współpracujemy. Dokładnie monitorujemy umowy, dzięki czemu masz pewność, iż podpisując ją unikniesz nieprzyjemnych kruczków prawnych. Dodatkowo nie urywamy kontaktu z klientem po zakończeniu procedury – jesteśmy do dyspozycji przez cały okres finansowania, tak aby w razie problemów pomóc klientowi podjąć kolejne kroki.
Ubezpieczenie
Jak możemy Ci pomóc w ubezpieczeniu auta? Poznaj odpowiedzi na pytania o ubezpieczenie.
Jaką część składki z polisy komunikacyjnej wrzucę w koszty działalności?
Od przychodu można odliczyć 100 proc. składek na OC i ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), ponieważ nie jest ono liczone od wartości samochodu.
Limitem 150 tys. zł objęte są tylko wydatki na dobrowolne ubezpieczenie AC i GAP samochodu, ponieważ podstawą obliczenia składki jest wartość samochodu.
Jeżeli suma ubezpieczenia mieści się w limicie 150 tys. zł, to całą składkę wliczymy w koszty, natomiast jeżeli przekracza tą wartość to zaliczamy ją proporcjonalnie do kosztów.
Składki można potrącić od przychodu w takiej proporcji w jakiej kwota 150 tys. zł pozostaje do wartości samochodu przyjętej dla celów ubezpieczenia.
W przypadku samochodów osobowych, które są własnością podatnika prowadzącego działalność gospodarczą (nie wprowadzone na stan środków trwałych firmy)
w przypadku ubezpieczeń również stosuje się limit w wysokości 20%, tak samo jak inne wydatki związane z użytkowaniem auta.
Kto opłaca składkę za ubezpieczenie komunikacyjne?
Płatnikiem składki za ubezpieczenie komunikacyjne jest kredytobiorca. Niektóre banki dają możliwość rozłożenia płatności na raty.
Czy mogę sam ubezpieczyć samochód w kredycie/ leasingu?
Tak, ale to kredytodawca ustala warunki jakie musi spełnić polisa AC.
Umowy
Umowa, co zawiera, co się dzieje po podpisaniu?
Jaki może być okres umowy leasingu finansowego?
W zależności od firmy leasingowej okres leasingu finansowego może być od 6 do 84 miesięcy.
Jaki może być okres umowy leasingu operacyjnego?
W zależności od firmy leasingowej okres leasingu operacyjnego może być od 24 do 84 miesięcy.
Kto jest właścicielem przedmiotu w pożyczce/kredycie?
Właścicielem przedmiotu w pożyczce/kredycie jest klient w przypadku przewłaszczenia warunkowego, natomiast przy przewłaszczeniu częściowym klient jest właścicielem w 51% natomiast bank w 49%. Jest również przewłaszczenie całkowite, gdzie właścicielem jest bank/pożyczkodawca.
Kto jest właścicielem przedmiotu leasingu operacyjnego/finansowego?
Właścicielem przedmiotu leasingu jest leasingodawca (Firma Leasingowa).
Jaki dokument dostanie leasingobiorca do rozliczenia opłaty wstępnej w leasingu operacyjnym?
W leasingu operacyjnym wystawiana jest faktura za opłatę wstępną na leasingobiorcę.
Czy w trakcie trwania umowy leasingu mogę zmienić harmonogram umowy (skrócić, wydłużyć, rata balonowa)?
Większość firm leasingowych daje możliwość zmiany harmonogramu. Opłata za zmianę harmonogramu lub symulację zgodna z obowiązującą Tabelą Opłat.
Czy w leasingu zawsze jest wymagany weksel?
Nie, nie zawsze w leasingu zabezpieczeniem jest weksel.
Jakie dokumenty są potrzebne do złożenia wniosku dotyczącego leasingu/pożyczki?
Dokumenty wymagane do złożenia wniosku dotyczącego leasingu/pożyczki zależą od wielu parametrów, m.in. od przedmiotu finansowania, od długości prowadzonej działalności, wieku leasingobiorcy/pożyczkobiorcy. W zależności od firm leasingowych zasady są różne. Na ogół potrzebne są dane z dowodu osobistego leasingobiorcy/pożyczkobiorcy, proforma przedmiotu leasingu/pożyczki, e-mail, telefon, liczba pracowników, obroty za zeszły rok.
W zależności od wymienionych parametrów dodatkowo mogą być potrzebne dokumentami finansowe.
Kredyty
Uzyskanie kredytu - dowiedz się, jak wygląda krok po kroku, jakie warunki musisz spełniać i kiedy warto go wybrać.
Czy mogę wcześniej zakończyć umowę kredytu?
W przypadku umowy kredytu możemy zakończyć ją w każdej chwili, w zależności od banku np. płacąc kwotę kapitału pozostałego do spłaty wraz z dodatkowym kosztem 2% kwoty pozostałej do spłaty (w przypadku przedsiębiorcy), konsument natomiast kończąc umowę przed czasem najczęściej
zapłaci tylko kwotę kapitału pozostałego do spłaty.
Kto jest właścicielem przedmiotu w kredycie samochodowym?
Właścicielem przedmiotu w kredycie samochodowym jest klient w przypadku przewłaszczenia warunkowego, natomiast przy przewłaszczeniu częściowym klient jest właścicielem w 51% natomiast bank w 49%. Przy przewłaszczeniu całkowitym właścicielem jest bank.
Jakie są koszty uzyskania przychodu w kredycie samochodowym?
W przypadku przedsiębiorców kosztami uzyskania przychodu są odpisy amortyzacyjne oraz odsetki.
Czym jest kredyt samochodowy?
Kredyt samochodowy jest produktem skierowanym głównie dla konsumentów, jednak przedsiębiorcy również mogą skorzystać z takiego finansowania. Podobnie jak w pożyczce przedmiotem umowy jest kwota pieniędzy, a samochód jest jedynie zabezpieczeniem spłaty finansowania.
Kredyt samochodowy nie jest tak ograniczony wiekiem przedmiotu finansowaniu tak jak ma to miejsce w leasingu, możliwe jest finansowanie pojazdów starszych niż 10 lat, jak również
umożliwia finansowanie gdy kupujemy samochód na umowa sprzedaży od osoby prywatnej.
GAP
Najważniejsze typy ubezpieczenia GAP. Jak wygląda proces zwierania polisy GAP!
Czy wypłata odszkodowania z GAP jest powiązane z sumą ubezpieczenia AC pojazdu?
Wypłata odszkodowania z GAP przy szkodzie całkowitej lub kradzieżowej z AC jest uzależniona od sumy ubezpieczenia komunikacyjnego AC: netto, brutto, netto+50% VAT.
Ubezpieczenie GAP zawsze zawieramy zgodnie z sumą ubezpieczenia na polisie AC, jeśli ubezpieczenie AC jest od sumy ubezpieczenia netto to GAP-a zawieramy
również od netto, wówczas odszkodowanie jest wypłacane w kwocie netto. Natomiast jeśli ubezpieczenie AC jest od kwoty brutto to GAP i odszkodowanie też będzie wypłacane w kwocie brutto .
Czy kupić ubezpieczenie GAP w firmie leasingowej czy zewnętrznie (na własną rękę)?
Wykupując ubezpieczenie GAP w firmie leasingowej mamy możliwość rozłożenia składki na płatność miesięczną, wykupując w firmie zewnętrznej mamy najczęściej płatność jednorazową bądź roczną.
Warto jednak zauważyć, że w niektórych firmach leasingowych do raty za ubezpieczenie GAP jest doliczony VAT. Z kolei inne liczą dodatkową opłatę za rozłożenie
składki na raty. Dobrze to przeanalizować i porównać koszt całkowity w obu przypadkach.
Czym jest Ubezpieczenie GAP?
GAP jest ubezpieczeniem, które w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży pojazdu zapewnia dodatkowe środki na pokrycie utraty wartości pojazdu w czasie. Uzupełnia np. wypłatę z tytułu AC do wartości początkowej zakupu samochodu.
Kontakt
Jeśli interesuje Cię leasing, kredyt lub wynajem? Szukasz najlepszej oferty? Chcesz podzielić się uwagami dotyczącymi naszej pracy czy firmy? Wypełnij poniższy formularz. Na pewno oddzwonimy!
Nie wiesz, która forma finansowania będzie dla Ciebie najlepsza? Potrzebujesz naszej pomocy? Nasi eksperci już na Ciebie czekają, by rozwiać wszelkie wątpliwości i odpowiedzieć na wszystkie pytania! Zostaw nam swój numer telefonu - oddzwonimy najszybciej jak to tylko możliwe.